Zamieszczony przez: dnia: 6 czerwca 2016

W dzisiejszych czasach ciągle się śpieszymy i nie mamy czasu zjeść spokojnie posiłek, a co dopiero starannie go przygotowywać, aby to był naprawdę wartościowy posiłek. To wszystko nie sprzyja naszym nawykom żywieniowym. A im bardziej jesteśmy aktywni to dieta powinna stanowić sposób na dostarczenie organizmowi wszystkich niezbędnych witamin i składników odżywczych. Niektórym może się to wydawać śmieszne i banalne, ale na co dzień wiem jak wiele osób ma problem ze zdrowym odżywianiem w pracy – wszystko robimy w biegu, a jak mamy jakąś chwile to sięgamy po niezdrowe słodkie przekąski albo Fast Food.

Zasady prawidłowego odżywiania.

Powinniśmy podjąć wyzwanie i zmienić swoje złe nawyki żywieniowe. To prawda, że w pracy ciężko nam jest przestrzegać zasad prawidłowego żywienia, ale warto spróbować. Zobaczycie wtedy jak Wasz organizm się Wam odwdzięczy. Poniżej kilka zasad o których należy zawsze pamiętać:

  1. REGULARNE JEDZENIE POSIŁKÓW co 3 godziny – jedna z najważniejszych jak nie najważniejsza zasada.
    Gdy pracujemy 8 godzin mamy do dyspozycjo 30 minut przerwy. Warto wiec je rozłożyć na dwie mniejsze przerwy i wtedy spożyć spokojnie posiłek.
  2. Porcje nie powinny być duże. Jeśli na raz spożywamy duży posiłek to wpływa to niekorzystnie na naszą sylwetkę. Sprawia to, że organizm magazynuje nagromadzony tłuszcz.
  3. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Wstańmy kilka minut wcześniej i przed pracą zjedzmy wartościowy posiłek.
    Śniadanie powinno zawierać białko i węglowodany złożone, które stanowią główne źródło energii np.: płatki owsiane, omlet z mąki razowej lub pieczywo żytnie. Nie zapomni tez o porcji warzyw i owoców.
  4. Kolacje najlepiej spożywać najpóźniej 2h przed pójściem spać. Kolacja powinna być lekka, najlepiej połączyć warzywa z białkami.

Komentarze

  1. szeptoczu
    28 lipca 2016

    Leave a Reply

    Najłatwiej pilnować diety, gdy mamy urlop (choć nie do końca – w okresie letnim spożywamy np więcej gałek lodowych, oraz puszek piwa) bo właśnie w pracy spędzamy pół dnia wraz z dojazdem. I właśnie jak mamy przerwe spokojnie zjeść posiłek, że zrobioną kanapke czy sałatkę spokojnie zjemy w ciągu 10 min. A resztę rozłożyć na inny czas i zjeść choćby jogurt.
    I jeść jak najczęściej, ale właśnie małe ilośći – już tak od 5 lat jadam i waga bez ćwiczeń spadła przez ten czas 12kg (ograniczyłam cole , pizze i słodycze – co nie znaczy że ich nie jadam, dwa razy w tygodniu kawałek ciasta zjadam)

Skomentuj


Możesz użyć tych HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*